history.

ibland är det intressant att läsa gamla texter man skrivit ner. ibland är det många plågsamma minnen som bubblar upp, mer av den varan tyvärr... men ibland, då hittar man texter man skrivit och känner; fan va den är träffande och den stämmer verkligen!
ex;

med en blick, en rörelse och en nuddning hade du mig där,
fast,
ofrivillig att kunna röra mig.
jag njöt.

ibland slår man verkligen huvudet på spiken. ska avsluta med detta;

att kunna förklara sitt liv, sina tankar och fullkomligt blotta sig med hjälp av ett papper och en penna är otroligt svårt
och riskfyllt. tänk om det hamnar i fel händer. att med hjälp av enbart ord förklara en känsla är otroligt påfrestande, var ska man börja? "kunskap är makt" brukar man säga men ibland tycker jag att kunskapen är fängslande. ibland är det bättre att leva ovetandes om saker för att slippa bli inblandad i saker man inte har att göra med. är livet egentligen bara ett schackspel och pjäserna representerar människorna i din omgivning? du är brädet och pjästerna ditt öde. alea jacta est.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0