Komplicerat.

Tjejer säger ju alltid att killar är så komplicerade, svåra att förstå osv. Killar säger samma sak om tjejer, men är det verkligen så att vi två kön är så otroligt olika i våra resonemang, funderingar, tankar, handligar, åsikter och principer att det är som att möta en människa från Mars? Kan inte all denna nojja och skitsnack om att "vi är så olika" bara grundas på våra dåliga erfarenheter från vårt förflutna? Eller är de kanske våra fördomar som styr? Jag tror att de ligger någonting i det. Varför finns feminism och sånt annars? All "manshateri"? Jag förstår mig inte på sådana kvinnor. Det gör ju att homosexuella kvinnor kommer i dåliga dagar och att den "stereotypiska" homosexuelle kvinnan är en tjej med basröst och klädd i armekläder och pratar med världens basröst bara förstärks hos allmänheten.
En människa kan egentligen inte vara så svår att förstå som vi vill få de att det är. Det går inte. Vi är ett djur, ett rovdjur och vi handlar efter våra instinker. Ingenting annat, hur skulle vi annars avla av oss och finnas kvar att vandra och förstöra vår jord? Vårt problem är nog att vi är tänkare, precis som jag. Annars skulle jag ju knappast sitta här, snacka om komplikationer och sen påpeka att vi inte är svåra. Men de är vi ju inte. Det är bara vår hjärna som är svår och allt kanske också berorpå hur vi blev uppfostrade när vi var små. Vissa med nappen i munnen och vissa har de ju även nu, andra utan att kämpa minsta saken som även lever ett sånt liv idag och andra som jag gått igenom livet med jämna till otroligt orättvisa plågor.
Drabbas alltid de människor, som minst förtjänar det, av otroliga påfrestningar bara för att någon nisse på ett dammoln i himlen vill kolla våra gränser eller är det egenligen våra hjärnor som spelar oss ett spratt och får oss att tro att saken är värre än vad den egentligen är så att de här "tyck-synd-om-mig-syndromet" kommer uppbubblandes till ytan?
Jag hörde ett klockrent citat idag på tvn. Tänk över detta noga och beakta det och ta med det i dina beräkningar för att slippa missöden.

Varje dag bär med sig nya överraskningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0